tisdag 20 januari 2009

Rouaas utmaning, dag 2: Skogsbrand

Dag två på Rouaas utmaning Naturfenomen har temat skogsbrand.

Jag tänkte mig en färgrik makeup som sprakar från en mörk brunlila till den gulaste gul.
Min första tanke var att försöka lägga in rökskuggningar över sminkningen, men insåg ganska snart att det inte skulle lyckas särskilt bra.
Istället blev det en mörk grund, för att sedan överlappa kanterna med rött, till orange, till gult.
Själva den delen ska föreställa marken samt elden. Jag drog även ut den mörkaste skuggan i två vingar och lät den som är i inre ögonvrån vara lite sotig, för att få just känslan av att det brunnit. om det blev så lyckat vet jag dock inte...
Sedan får ögonbrynen agera trädkronor och därför har de fått en väldigt smickrande gulorange-ton.

Jag har använt mig av:
Dignity, Face
Sultry Wine, MAD
Röd skugga från H&M
Trust Fund, MAD
Taxi, MAD



5 kommentarer:

Anonym sa...

kanooonfin tolkning, du fick verkligen till det :)

Sminkan sa...

Otroligt vackert tonat från nyans till nyans. Och det klär dig dessutom! Alltså färgerna! Vackert!

Anonym sa...

perfekta färger för dig! Jättesnyggt och grym toning :)

Bitte sa...

Kommer inte på något att skriver mer än: ÅH, vad läckert, snyggt, perfekt!

MLY sa...

InTheMake: Tack så mycket, kände mig faktiskt rätt nöjd med just den här!

Sminkan: Man tackar så mycket :D

Rouaa: Tack snälla du!

Sminkjante: Men tack så mycket, snälla du, vad glad jag blir!