onsdag 21 januari 2009

Rouaas utmaning, dag 3: Flodvåg

Dag tre på Rouaas temavecka Naturfenomen är Flodvåg.

Hurra... var faktiskt min första tanke, och inget glatt sådant. Och varför? Jo, för jag äger knappt några blå skuggor. Så efter mycket grävande i sminklådorna kunde jag hala fram hela 4 stycken som går åt det blåa hållet, men ingen som föll mig i smaken egentligen.

Jag kan ju börja med att säga att jag inte är särskilt nöjd alls med vad jag lyckades åstadkomma, men, man ska ju ändå visa upp sina lite sämre verk med, så här kommer MLY´s egna lilla flodvågskatastrof.


Jag har använt mig av:
Dignity, Face
Day dreamer, MAD
Snow Angel, MAD
Hypercool, Fyrinnae
Feeling Dizzy, Fyrinnae
Dragon Tears, Fyrinnae

5 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt!

Anonym sa...

aww va coolt :p

Sminkan sa...

Färgerna kommer ju fram bra, och jag förstår hur du tänkt. Förstår vad du inte gillar också, för rörelsen blev lite uppåt än böljande i en våg. Men inte någon katastrof väl ändå? Spännande tolkning som definitivt visar både kreativitet och fantasi. Och skimmer!!

Anonym sa...

Rouaa: Njae, färgerna är väl fina, men själva makeupen blev faktiskt katastrof ;)

InTheMake: Njae :P

Sminkan: Ja, tanken var ju att det skulle bli som en böljande våg, men det ser mer ut som, ja jag vet faktiskt inte vad. Men det blev ju iaf fint skimmer och färgerna passade ganska bra ihop. Ser fram emot regnsskogstemat idag, det borde gå bättre :D

Anonym sa...

nästan lite lik det jag gjorde till temat marianagraven :D kram