måndag 19 januari 2009

Rouaas utmaning, dag 1: Stjärnfall

Rouaa har temavecka den här veckan innehållande naturfenomen.
Måndagens inspiraiton kommer från stjärnfall.
En väldigt rolig utmaning, måste jag säga.

Jag har använt mig av:
Dignity, Face
Taxi, MAD
Big Money, MAD
Omgwtf, Fyrinnae
Paparazzi, MAD
En lila skugga från en H&M palett
Snow Angel, MAD


Jag tänkte mig själva ögonlocket som himlen, och lade på färger ungefär motsvarande som på bilden, sedan la jag ett försiktigt lager med Snowangel från bryn till fransar som skulle motsvara stjärnfallet, dock syns det inte så mycket på bilden.
Tyvärr blev vissa kanter för skarpa, och jag försökte sudda, sudda, sudda men inget hände. Sen ser övergångarna med lite knasiga ut, men det såg jämt och fint ut i spegeln iaf ;)

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Wow! vad fint! Vilket skimmer!

Anonym sa...

Riktigt snyggt! läckra färger och fina övergångar.

Anonym sa...

Vad fint! Massor med skimmer! :)

MLY sa...

Sminkan: Haha, vad roligt att du tycker det, själv tycker jag den var rätt nära katastrog faktiskt ;)

Emma P: Tack!

Rouaa: Tack, men inget slår nog din tolkning, kanonfin!

Anonym sa...

Helt underbart! :D

Anonym sa...

Snyggt!