lördag 7 mars 2009

Veckans Bloggtema v. 10

Bloggtemat för vecka 10 lyder:
Vad definierar en bra beautyblogg enligt dig?

En bra beautyblogg är enligt mig en blogg som:
- Innehåller mycket bilder som har bra kvalitet och beskrivande text
- Recenserar produkter
- Ger tips och trix om beautyrelaterade ting
- Uppdaterar relativt ofta.

Eftersom jag är läppglans- och ögonskuggegalen så är ju självklart beautybloggar som visar mycket ögonmakeup-er samt läppglans mina favoriter.

Men det viktigaste enligt mig är ändå att man faktiskt tycker att man har roligt när man bloggar, och att det syns i inläggen. Jag tycker det är roligt när bloggen blir lite personlig, inte bara yta hela vägen. Jag uppskattar att läsa om när någon klantat sig med mascaraborsten i ögat exempelvis, för då vet jag att jag inte är ensam om att göra sådana misstag.

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Hahaha, ja, jag klantar mig rätt ofta med mascaraborsten så då gillar du mig! ;D

Kul at tse att du är igång igen! HAde missat att du fått fart på den här bloggen efter regnskogen...

Anonym sa...

Sminkan: Klart jag gillar dig, och din blogg är faktiskt den första beautybloggen jag hittade till!

Ja, var ju en liten formsvacka ett tag, men nu ska jag försöka hålla igång igen!