lördag 7 mars 2009

EOTD Merlot Taurus

Då jag för tillfället är gräsänka i helgen då mannen är i Stockholm för att se Metallica så får jag ju roa mig bäst jag kan på egen hand. Och det gör man ju lättast med en drös smink framför sig och ett glas gott vin, eller har jag fel?

Den här eotd gjorde jag inför gårdagens middag som skulle hållas hemma hos mina föräldrar, och jag kände att jag helt klart behövde pigga upp mig lite i allt regnrusk.
Jag började med att lägga en grund av Indelible Creme Eyeshadow i nyansen Bare Necessity över hela ögonlocket och upp till ögonbrynen. Därefter lade jag ett tunt lager med highlightern Dignity från FACE på samma yta.
Sedan lades den ljust beige skuggan Taurus på hela ögonlocket. Taurus är från Fyrinnae och det är faktiskt en riktigt trevlig skugga. Innehåller lite guldgnister, men inte så att det på något vis stör makeupen, utan ger bara ett skönt, skimrigt intryck. Därefter lade jag Merlot, MAD, på yttre delen av ögonlocket och suddade den aningen mot globlinjen. Merlot är en riktigt vacker skugga i en brunröd nyans som ser sådär oljig ut. På ett bra sätt såklart! Den innehåller även grönt skimmer som gör den alldeles, alldeles underbar.
Sist drog jag en tunn linje eyeliner, H&M, och svart kajal från Isadora och avslutade med Lóréals Beauty Tubes Mascara.




1 kommentar:

Anonym sa...

Kanonsnyggt!!