måndag 16 juni 2008

Bloggtema v. 25

Bloggtema för v. 25 står Rouaa och Bjooti för och det lyder:
Hur sminkar vi oss under sommaren. Speciella midsommartips?

Under sommaren så byter jag ut min Dignity som bas, den blir för kladdig på mig, utan kör istället med min Eyeprimer från Lumene. Däremot använder jag Dignity flitigt som highlighter och lite på kindbenen för att skimra lite extra i solen.

Foundation använder jag knappt på sommaren då mina fräknar poppar upp när solen väl kikar fram och då vill jag hellre framhäva fräknarna än kleta in ansiktet i foundation, desstom blir det lätt svettigt när det är varmt, så det är ändå ingen idé.
Concealer däremot får fortfarande slängas på, de mörka ringarna under ögonen är alltid ett måste att täcka.

I ögonskuggeväg så kör jag på som vanligt, känner inte att jag vill begränsa mig med färgvalet bara för att det är sommar, men det är klart roligare med lite rosa, röda och lila toner nu till sommaren, det klär mig bättre då än på vintern.

Kajal och Eyeliner använder jag året om och är ett måste för min makeup.
Likaså mascara.

Läppglans är jag extra förtjust i under sommaren, det blänker så fint i solen.

Nu till midsommar tror jag det blir en grönaktig makeup för att smälta in i allt som grönskar. Förmodligen blir det med Cat´s Eye eller Dragontears och sen jobbar jag därifrån. Rosiga kinder och ett genomskinligt gloss sen är jag redo att äta sill och päror och dricka nubbe ;)